En rekrytering för framtiden

Som journalist bevakade hon presidentvalskampanjer i Washington, sitter på en magisterexamen i psykologi och har under flera år jobbat med kommunikation och ledarutveckling. Nu har Jenny Öhman siktet inställt på att fortsätta utveckla Galären till en arbetsplats där personalen trivs och växer.

Galären i Luleå har drygt 30 anställda, förvaltar cirka 100 000 kvadratmeter lokaler och äger närmare 500 bostäder. Som fastighetsutvecklare och arbetsgivare vill vi alltid vara i framkant. Det kräver att vi är i ständig utveckling, hela tiden utmanar och skapar möjligheter för vår personal att göra ett bra jobb. Jenny Öhman är en nyrekrytering med erfarenhet och kompetens för att skapa en arbetsplats där medarbetarna trivs och mår bra. Vi ska ha ett strategiskt tänk där vi väger in kompetensförsörjning för många år framåt, men också skickligt matcha Galärens organisatoriska behov och struktur.
– Det känns verkligen jätteroligt att komma till en arbetsgivare som har ett sådant otroligt driv i sitt engagemang för Luleå, säger Jenny Öhman, som är ny HR- och utbildningschef på Galären.
För Jenny handlar det till en början om att lära känna sin nya arbetsplats och individerna som jobbar där. Hennes främsta arbetsuppgifter kommer att vara personalfrågor och viktiga strategiska frågor för Galären.
– I mitt arbete kommer jag att stötta chefer, ledning och medarbetare i deras arbete framåt utifrån ägarnas intentioner. Målet är att alla ska känna sig trygga i sin anställning, uppleva att arbetet är meningsfullt och hanterbart. Jag vill jobba så nära verksamheten som möjligt, då får man störst förståelse och en unik insikt i arbetet. Den fina gemenskap och öppenhet som finns idag är jag rädd om, den ska få fortsätta att växa i takt med att vi blir fler, säger hon.

Spännande bakgrund

Hennes ambition är att vara tillgänglig och dörren kommer nästan alltid att stå öppen. Jenny tänker att det är av en anledning som vi fick två öron och en mun. Hon menar att det handlar om att lyssna och förstå. Sina öron var något hon fick användning för när hon jobbade i Washington som journalist för Rapport.
– Jag fick förmånen att jobba i spännande och lärorika miljöer som Vita huset, mitt i centrum för världspolitiken. Det var nya komplexa frågor att lyfta och synliggöra varje dag.
Efter journalistkarriären arbetade hon med kommunikationsfrågor och ansvarade för finansiering åt internationella Röda Korset vad gällde alla större katastrofer och insatser i Sverige. Hon arbetade också med ledarutveckling för Ericson & Hjelte och tog en magisterexamen i psykologi/beteendevetenskap. När hon beskriver Galären som ny arbetsgivare använder hon ord som driftig, innovativ, nytänkande, handelskraftig, långsiktig och ett företag som aldrig tummar på kvalitén.
– Jag känner stolthet att få jobba för Galären. Det betyder att jag får vara inblandad i mycket som är bra för staden jag bor i, säger hon.

Vi kan stolt hälsa Jenny Öhman välkommen till oss på Galären.
Möt Susanne, vår nya kundtjänstadministratör

Möt Susanne, vår nya kundtjänstadministratör

Efter många år inom familjeföretaget var det dags att prova något nytt, och sedan i februari arbetar hon hos oss på Galären.
Hemlängtan styrde Martina till Galären

Hemlängtan styrde Martina till Galären

Efter några år på vift i Halmstad, där hon arbetade i fastighetsbranschen, är hon tillbaka som vår nya kundtjänstadministratör.
Vi välkomnar vår nya controller Robert

Vi välkomnar vår nya controller Robert

Han är en engagerad och erfaren ekonom som sedan i februari arbetar som controller hos oss. Läs mer om honom här.