Din roll som Ekonom innebär främst;

  • registrering och uppdatering av hyresgäst- och kontraktsuppgifter, både för företagskunder och privatpersoner.
  • månatlig och kvartalsvis avisering/fakturering.
  • ansvar för koncernens kundreskontra, genom att kontinuerligt hantera inbetalningar, löpande genomföra avstämningar och bevaka/hantera påminnelser/inkasso.
  • löpande redovisnings- och bokslutsarbete.
  • deltagande i löpande effektiviserings- och digitaliseringsprojekt

Din bakgrund/dina egenskaper

Du har en ekonomisk utbildning och några års erfarenhet av reskontra/redovisningsarbete. Du har en god förståelse för hur flödet fungerar igenom hela ekonomiprocessen inom ett företag och strävar hela tiden efter ständiga förbättringar.

Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är en trygg kommunikatör, har hög integritet och trivs i dialogen med kunderna. Du uttrycker Dig väl i tal och skrift.

Du har god datorvana och lätt för att sätta dig in i nya system. Du hanterar Office-applikationer och ekonomisystem utan problem. Vi använder oss av Vitec, så erfarenhet av detta system är meriterande.

Galären är ett socialt ansvarstagande företag som verkar för en långsiktig, hållbar utveckling. I det arbetet ingår både ekonomiska, miljömässiga och sociala aspekter. Självklart delar du våra värderingar om ett hållbart samhälle med mångfald, jämställdhet och god etik.

Din ansökan

Vid rekryteringen lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Tjänsten som ekonom är en tillsvidareanställning på heltid. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta vår ekonomichef Örjan Lindström på tel: 070-601 08 68.

Urval sker löpande och tillträde sker snarast. Skicka din ansökan och CV till ledigajobb@galaren.se