Vi upphör med att skicka pappersfakturor

Från och med den 1 april 2023 kommer vi inte längre att avisera hyror och andra kostnader genom pappersfakturor. Det innebär att vi kommer att erbjuda dig andra alternativ för att få hyresavier eller fakturor från oss. Nedan kan du läsa mer om alternativen som finns. Anledningen till upphörandet är att vi vill effektivisera vår administration.

Privatpersoner

Elektronisk faktura via din internetbank (E-faktura)
E-faktura innebär att du får du dina räkningar samlade direkt i internetbanken istället för i brevlådan, vilket ger dig kontroll och överblick över obetalda och betalda räkningar. Alla krångliga uppgifter på fakturan är registrerade i förväg och det enda du behöver göra är att kontrollera och godkänna uppgifterna så betalas fakturan på förfallodatumet. E-faktura är ett enkelt sätt att alltid nås av dina fakturor oavsett var du befinner dig.

Pdf-faktura till din e-post
Ett annat alternativ är att du tar emot våra avier via e-post. Uppdatera din mailadress på Mina sidor eller skicka ett mail till ekonomi@galaren.se om du vill ta emot avier och fakturor genom detta leveranssätt.

Mina sidor
Mina sidor finns all information om vad du hyr och vad det kostar. Du kan enkelt se ditt OCR-nummer för betalning av hyran och du får tydliga uppgifter om när fakturorna förfaller och om de är betalda eller inte samt om det finns en skuld. Du har även möjlighet att ladda hem dina fakturor i pdf. Om du inte redan har Mina sidor, skapar du enkelt en användare här. När du gjort det hämtas dina uppgifter och din betalningsinformation automatiskt från vårt system.

Företag

Elektronisk faktura (e-faktura):
Elektronisk faktura är ett enkelt sätt att ta emot fakturor på. För att skicka eller ta emot e-fakturor via er bank måste ni ha ett avtal med banken samt vara tekniskt ansluten till tjänsten. Kan ert företag ta emot e-faktura och är ansluten till en operatör så blir ni automatiskt anmälda till e-faktura. Galären är ansluten till både PEPPOL och GLN.

E-postfaktura (pdf.)
Vill ni istället hantera avier och fakturor från oss via e-post skickar vi dem i pdf till den e-postadress ni önskar. Hör av er till ekonomi@galaren.se om ni föredrar att ta emot pdf-faktura så ordnar vi detta.

Om du inte inte anmält dig till E-faktura (eller har autogiro) aviseras du genom pdf-faktura till din/er e-postadress. Har du frågor om våra avier och fakturor kan du kontakta vår ekonomiavdelning på 0920-40 74 94.

LinkedInFacebook
Ändrade öppettider i veckan

Ändrade öppettider i veckan

Tisdag den 3/12 håller vi lunchstängt och fredag den 6/12 stänger vi kl. 12.00. Se våra aktuella öppettider här.
Varumärkesundersökning pågår

Varumärkesundersökning pågår

Under november och en bit in i december mäter vi varumärkeskännedomen genom telefonintervjuer med slumpmässigt utvalda Luleåbor.
Vi önskar en trevlig allhelgona

Vi önskar en trevlig allhelgona

Denna vecka har vi lite avvikande öppettider på kontoret och i vår bobutik, bland annat med anledning av alla helgons dag. Se våra aktuella tider här.